Pening Pening!!!

Ad Blocker Detected

Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

Dalam beberapa hari ini setelah kecewa dengan customer-customer memberi feedback negative di eBay, aku mula memikirkan langkah-langkah seterusnya untuk berniaga. Bukan aku nak tinggalkan eBay. Cuma aku nak memuhasabah diri aku dengan berhenti eBay sekejap. Aku cuti kejap untuk melihat kembali matlamat hidup aku.

So dua tiga hari ni kurang jadi kerja-kerja di ofis. Asyik teringat eBay, teringat blog-blog aku, teringat affiliate marketing dan lain-lain program. Tak habis kalau nak surf seharian di Internet. Memang hilang la fokus aku untuk meneruskan perniagaan. Jadi tercalar sedikit impian aku untuk menjadi seorang entrepreneur yang berjaya. Dalam fikiran aku sentiasa terfikir, “Macam mana nak buat?”, “How to increase my income”, “What I am gonna do?”, “How to pay my debt?” dan macam-macam lagi persoalan hingga hari demi hari rambut aku banyak yang bertukar jadi putih. Anak sedara aku cakap, “Pak Su banyak sangat berfikir”. Nak hidup kena fikir nak survive.

Dalam beberapa minggu ni juga aku singgah di forum-forum tempatan. Bertanyakan kalau ada sapa-sapa yang sudi jadi mentor aku. Kalau tak jadi mentor pun, cukuplah yang boleh ajar aku teknik-teknik research ke. Nampaknya tiada respond hambar belaka.

Kelmarin pula ada aku beli satu product antarabangsa dengan harga $9.00. Aku bayar aje terus guna Paypal. Product tersebut adalah dari affiliate marketer Singapore, Ewen Chia. Punya la desperate tu.

Aku akan terus belajar untuk menjadi seorang Internet Marketer yang berjaya. Itu matlamat aku. I will survive.

One Response

  1. Anonymous

Leave a Reply